راه اندازی پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در همدان 

کمپین (پویش) طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان راه‌اندازی شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد کمپین طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان راه‌اندازی شد.

علی خاکسار با اشاره به استقرار ارگان‌های امدادرسان و ۱۴ ایستگاه سلامت در مناطق مشخص در این طرح نوروزی گفت: ارگان‌های امداد و نجات، راهداری و پلیس راه و سایر ارگان‌های مربوطه در ۳۰ کیلومتری ورودی‌ها با هدف کاهش تصادفات مستقر شده‌اند.

او گفت: طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال‌جاری تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به مدت ۲۳ روز ادامه دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: استفاده از سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی، در حالت پیغام‌گیر و پاسخگو، اطلاعات مختلفی از سفر را در اختیار همشهریان قرار می‌دهد.

خاکسار از پلمب یک واحد خانه مسافر غیرمجاز در محله چرمسازی همدان خبر داد و گفت: در بازرسی مشترک عوامل اماکن نیروی انتظامی و میراث‌فرهنگی همدان از محل خانه مسافر‌های  شهر همدان، یک واحد خانه مسافر که نسبت به پذیرش اتباع خارجی بدون مجوز اقدام کرده بود پلمب شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ خانه مسافر دارای مجوز در همدان فعالیت می‌کنند، گفت: تعدادی از خانه مسافر‌ها نیز تشکیل پرونده داده‌اند که تاکنون پروانه آنها از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.